Musikklassen

I musikklassen bliver du en del af et band. Der er fokus på sammenspil, og du vil få kendskab til de forskellige instrumenter. Vi arbejder med teori, hørelære, rytmisk forståelse og musikhistorie.

I løbet af skoleåret optræder musiklinjen til forskellige arrangementer, og der er mulighed for studieindspilning af andres og egne kompositioner. Der er 12 – 14 elever i klassen. Du har dansk, matematik og engelsk.

Metoder og studieteknikker:

Vi arbejder med metoder og studieteknikker, som du kan bruge i andre fag og i din videre uddannelse.

Du lærer:

• at samarbejde med andre
  • at være ansvarlig i processer fra start til færdigt produkt
  • at kombinere teori og praksis
  • at performe og kommunikere foran publikum

Undervisningen

Klassen er typisk samlet i klasselokale om teori og musikhistorie for derefter at arbejde med materialet som band eller i mindre grupper. Du går både til teoretisk og praktisk prøve i musik.