Kunstklassen

I Kunstklassen arbejder vi blandt andet med tegning, akryl – og akvarelmaleri, skulptur, tryk og objektkunst. Vi veksler mellem teori og praksis. Der er ca. 20 elever i kunstklassen og fast to-lærerordning.

Den teoretiske del af undervisningen består af kunsthistorie, billedanalyse og besøg på kunstmuseer og gallerier. Den praktisk del af undervisningen består i fremstillingen af egne kunstværker. Som oftest kombinerer vi teori og praksis ved, at kunstopgaverne tager udgangspunkt i de udstillinger, vi ser og de kunsthistoriske perioder, vi gennemgår. Vi arbejder også emneorienteret. Emnerne spænder vidt og varierer fra skoleår til skoleår, så der f.eks. kan være tale om ekspressionistisk maleri, kranier og skellet eller et selvportræt.

Der er undervisning i dansk, matematik og engelsk.

Du lærer:

• en masse teknik og bliver god til at beherske forskellige kunstmaterialer.
  • at kommunikere visuelt
  • at forstå og løse stillede opgaver samt at strukturere tid i forhold til opgaven
  • at sætte egne mål og arbejde struktureret med at nå dem
  • at blive afklaret i forhold til dit eget personlige billedudtryk. Desuden bliver du klogere på, hvilken rolle kunst skal spille for dig i fremtiden