Designklassen

Design Klassen arbejder med design af tøj, tekstiltryk, smykker i sølv og andre materialer, skindtasker og kernelæder. Undervejs lærer du hele processen at kende, så din idé bliver til virkelighed i et færdigt produkt.

Vi arbejder med at udarbejde arbejdstegninger, med mønster fremstilling, syteknik, lave tekstiltryk rammer og smykker teknikker. Vi hækler og strikker efter interesse og laver udstillinger med egne værker. Timer i Bevægelse, leg eller yoga er også en del af undervisningen. Der er ca. 14 elever i elever i klassen. Der er dansk, engelsk og matematik på 10. klasse niveau.

Metoder og studieteknikker

Vi arbejder med metoder og studieteknikker, som du kan bruge i andre fag og i din videre uddannelse.

Du lærer:

• et håndværk
  • at afklare, om du skal fortsætte i en uddannelse, hvor du skal bruge dine hænder
  • at beskrive og følge en arbejdsgang
  • at arbejde selvstændigt og kreativt
  • at se synlige og brugbare produkter af din arbejdsindsats
  • at fremlægge et produkt og arbejdsprocesser for andre

Undervisningen

• du begynder med at lære de grundlæggende teknikker
  • du arbejder med forskellige temaer, der bliver afsluttet med et produkt, f.eks. en hættetrøje, en skindtaske eller et smykke
  • du går til eksamen i design.